Olin eilen migreenivaivani kanssa neurologin vastaanotolla. Kävi ilmi, etten saa enää käyttää aiemmin minulle määrättyjä täsmälääkkeitä kohtauksen hoidossa. Aika ikävää, sillä nyt ainut lääke, jota saan ottaa on Panadol. Se ei ole ikinä auttanut pätkääkään, ja tuskin tällä 1 gramman pillerillä pitkälle pötkitään. Sumatriptania olen käyttänyt, se on ollut hyvä lääke. Ainakaan näin raskauden ekalla kolmanneksella sitä ei suositella käytettäväksi, koska ei ole tarpeeksi tutkimuspohjaa miten se vaikuttaa sikiöön.

Akupunktiota lääkäri suositteli minulle tuon panadolin lisäksi. Harmi, ettei tällä paikkakunnalla ole mahdollisuuksia saada akupunktiota, ainakaan minun tietääkseni.

Raskausviikot tällä hetkellä 5+4, ja kaikki tuntuu toivottavasti olevan hyvin. Rinnat ovat arat, alavatsa hieman kummallinen, mutta kuitenkin ihan normaalirajoilla. En ole varannut vielä ekaa neuvolaakaan, kun viikkoja on tosiaan näinkin vähän kasassa. Tekisi mieli jo ostella kaikkea ihanaa, mutta ainakin kuukausi on vielä hyvinkin vaarallista aikaa raskuden suhteen. Haluaisin huutaa koko maailmalle tästä paketista, mutta yritän suurella ponnistuksella hillitä itseni vielä hetkisen. Muutama läheiseni jo tietääkin, siskoni, serkkuni ja ystäväni.

Kun nyt vaan kaikki menisi hyvin.